“A kritikus küldetés” – lemez recenzióim az Exitben

Írta ápr 21 2012

Minden az Exittel kezdődött. Amikor a Viva filmes műsorának, a Premier Plánénak műsorvezetőjeként saját nevemmel fémjelzett rovatot kaptam az egyik legmenőbb heti programmagazinban – kábé hét évvel ezelőtt -, repestem a boldogságtól..

“Vintage” Exit Cover, 2005

…pedig akkoriban egy kereskedelmi deal értelmében még csak pénzt sem kerestem vele. Teltek-múltak az évek, és az írásaimat egyre többen vették észre és szerették meg, és egyre több magazintól kerestek fel. Mire a Viva-korszak véget ért, már rendszeresen publikáltam lapokban, és tudtam, hogy mindezt az “exites” kritikáimnak köszönhetem. Most, hét évvel később, amikor az írás már gyakorlatilag a lélegzéssel egyenértékű prioritás az életemben, újabb feladatot kaptam “anya-magazinomtól”, hamarosan ugyanis nem csak film, hanem zene kritikákat is írok majd a lapnak. Az pedig – feltételezem – senkit sem lep meg, hogy első írásom Madonna MDNA című albumáról született…

Nem lesz puccs. Madonna harminc éve megfogadta, hogy popkirálynő lesz. Azóta annyi embert irritált halálra, mint amennyit megvadított – ő lett a világ leghíresebb élő embere. Ám 2008-ban megrezgett a léc: Hard Candy című lemeze totális irrelevancia volt. Ebbe az üresjáratba pottyant be Lady Gaga, és mivel az “új Madonna” megérkezett, sokan úgy vélték: a régi nyugdíjba ment. Ehhez azonban neki is van hozzáfűznivalója…

Az MDNA-t a francia DJ-producerrel, Martin Solveiggel, és az eddigi legnagyobb elismerést kivívó lemeze, a Ray Of Light mesterével, William Orbittal készítette. És bár az előfutár, a Gimme All Your Luvin’ nemhogy  visszatérésnek, de slágernek se volt nevezhető, az albumot hallgatva kijelentetjük: nem adja át trónt. Minden dal egy jól ismert Madonna-imázs manifesztációja, miközben egészen új hangzást is teremt. Szakadt punkként, femme fatale-ként, spirituális istennőként, diszkódívaként és összetört szívű elvált asszonyként a technóba oltott akusztikus zenétől a japán popslágerek ökörködésén át a csillámló balladákig mindent bevet, hogy bizonyítsa: Nicky Minaj nem téved, amikor az egyik track végén így szól: “There’s only one queen, and that’s Madonna, bitch!”. 9/10

Film és lemezkritikáimat és ajánlóimat a szerdánként megjelenő, ingyenes EXIT programmagazinban találod meg. Keresd a mozikban. 

 

 

2 hozzászólás : ““A kritikus küldetés” – lemez recenzióim az Exitben”

  1. Shane 24 ápr, 2012 00:44

    Remek írás! Egyetlen aprócska megjegyzésem volna csak: elírtad a Give Me All Your Luvin’-t. ;)

  2. kristof 08 máj, 2012 15:30

    Jaj köszi. :) Gyorsabban megy az agyam, mint a kezem. xxx

Trackback URI | Comments RSS

Mi a véleményed?

*